7 semne și simptome pe care e bine să nu le ignorați

Durerea în piept, pierderea bruscă a vederii sau a vorbirii ori durerile abdominale severe necesită îngrijiri medicale imediate – însă există semne și simptome mai subtile, care merită în egală măsură atenție.

Pierderea in greutate inexplicabilă

Pierderea în greutate fără a face ceva în acest sens poate suna ca un vis devenit realitate pentru unele persoane, dar în realitate poate semnala o problemă de sănătate. Dacă nu sunteți obez și ați pierdut mai mult de 4-5 kilograme sau mai mult de 5% la sută din greutatea corporală, în ultimele 6-12 luni, consultați medicul.

O scădere în greutate inexplicabilă ar putea fi cauzată de diferite afecțiuni - inclusiv tiroida hiperactivă (hipertiroidism), diabet, depresie, boli hepatice, cancer sau tulburări care interferează cu modul în care corpul dvs. absoarbe nutrienții (tulburări de malabsorbție).

Febră persistentă sau ridicată

Febra nu este neapărat o cauză de alarmă, ea jucând un rol cheie în combaterea infecției. Febra persistentă poate semnala o infecție ascunsă, de la o infecție a tractului urinar la tuberculoză. În unele cazuri, afecțiunile canceroase (maligne) - cum ar fi limfoamele - provoacă febră prelungită sau persistentă, la fel ca unele medicamente.

Sunați-vă medicul dacă temperatura dvs. este 39,4 grade C sau mai mare, ori dacă aveți febră mai mult de trei zile.

Respirație scurtă

Scurtarea respirației poate semnala o problemă de sănătate. Exercițiile fizice foarte puternice, temperaturile extreme, obezitatea masivă și altitudinea mare pot cauza scurtarea respirației. În afara acestor exemple, scurtarea respirației este probabil un semn al unei probleme medicale. Dacă aveți respirație scurtă inexplicabilă, mai ales dacă apare brusc și este severă, solicitați îngrijiri medicale de urgență.

Cauzele pentru respirație scurtă pot include boala pulmonară obstructivă cronică, bronșită, astm, pneumonie, un cheag de sânge în plămân (embolie pulmonară), precum și alte probleme cardiace și pulmonare. Dificultatea respirației poate apărea în urma unui atac de panică - un episod brusc de anxietate intensă care declanșează reacții fizice severe atunci când nu există niciun pericol real sau o cauză aparentă.

Modificări inexplicabile la nivel intestinal

Consultați medicul dumneavoastră dacă observați modificări neobișnuite, cum ar fi:

- Scaun cu sânge sau de culoare noagră

- Diaree persistentă sau constipație

Modificarea obiceiurilor intestinale ar putea semnala o infecție bacteriană - cum ar fi infecția cu campylobacter sau salmonella - sau o infecție virală ori parazitară. Alte cauze posibile includ boala de colon iritabil și cancerul de colon.

Confuzii sau schimbări de personalitate

Solicitați asistență medicală dacă aveți brusc:

- Abilități slabe de gândire

- Dificultăți de concentrare, susținere sau schimbare a atenției

- Comportament inconstant

Aceste modificări ar putea fi cauzate de numeroase probleme, inclusiv infecții, alimentație precară, condiții de sănătate mintală sau medicamente.

Senzatia de plinătate dupa ce ați mânancat foarte putin

Dacă vă simțiți constant plin mai devreme decât în ​​mod normal sau după ce ați mâncat mai puțin decât de obicei, trebuie consultat medicul. Această senzație, cunoscută sub numele de sațietate precoce, poate fi însoțită și de greață, vărsături, balonare sau pierdere în greutate. Dacă da, asigurați-vă că spuneți medicului dumneavoastră și despre aceste semne și simptome.

Cauzele posibile ale sațietii precoce includ boala de reflux gastroesofagian și ulcerațiile peptice. În unele cazuri, o problemă mai gravă - cum ar fi cancerul pancreatic - ar putea fi un factor.

Pete luminoase

Petele luminoase sau sclipirile de lumină indică uneori o migrenă. În alte cazuri, licăriri bruște de lumină ar putea semnala o detașare de retină. Îngrijirea medicală imediată poate ajuta la prevenirea pierderii permanente a vederii.