Menu

IASI: 0232 206 180 | 0752 245 226

BRAILA: 0339 110 802 | 0745 399 196

Activitatea fizică, esențială pentru sănătate

În viață, puține lucruri sunt 100% certe. Un lucru pe care ne putem baza, totuși, este că dacă suntem în viață, îmbătrânim. Un factor important ce influențează calitatea înaintării în vârstă este cât de activi suntem, din punct de vedere fizic.

Centrele pentru Controlul și Prevenirea Bolilor din SUA notează următoarele beneficii ale activității fizice:

Beneficii ale activității fizice

- Controlul greutății

- Risc redus al bolilor cronice cum ar fi bolile cardiace, sindromul metabolic, diabetul

- Oase și mușchi mai puternici

- Îmbunătățirea stării de spirit și a sănătății mintale

- Reducerea riscului de a cădea

- Capacitate îmbunătățită de a îndeplini sarcini de viață zilnică

- Creșterea longevității

Actualele recomandări ale Organizației Mondiale a Sănătății privind activitatea fizică sunt 150 minute de intensitate moderată sau 75 de minute de activitate viguroasă pe săptămână sau o combinație echivalentă de activitate moderată și viguros. Potrivit statisticilor OMS, un procent de 60% din adulții vârstnici nu îndeplinesc aceste recomandări de activitate.

Noi studii sugerează faptul că doar 15 minute pe zi de activitate fizică moderata până la intensă reduce mortalitatea cu 22%. Desigur, apar noi beneficii pe măsură ce crește timpul alocat activității fizice.

Exemple de activități cu intensitate moderată:

  1. Plimbare în ritm rapid
  2. Activități aerobice desfășurate în apă
  3. Ciclism cu viteză redusă
  4. Tenis (dublu)
  5. Dans
  6. Grădinărit lejer

Exemple de activități cu intensitate viguroasă: 

  1. Mers pe jos în ritm de cursă, jogging sau alergare
  2. Turele de înot
  3. Ciclism cu viteză crescută
  4. Tenis (simplu)
  5. Lucrări de grădinărit mai intense, precum săpatul în ritm continuu

Anumite condiții de sănătate pot necesita o discuție cu medicul înainte de a începe activitatea fizică, urmând a face un plan pentru deveni mai activ fizic. Începeți lent și adăugați treptat timp și intensitate pe măsură ce sunteți gata. E bine de reținut că atunci când accentul se pune pe sănătatea proprie, o anumită activitate este mai bună decât nicio activitate.

Altele din această categorie: « Igiena somnului Reducerea consumului de sare »
▲ SUS