Diabetul - evitarea complicațiilor

Diabetul este o afecțiune cu multiple implicații, pentru pacient și familia acestuia; atenta respectare a planului de tratament este primul pas pentru a reduce riscul apariției unor complicații nedorite.

Iată 7 modalități de implicare activă în cazul pacienților cu diabet, cu efecte benefice pe termen mediu și lung:

Luați-vă angajamentul de a vă gestiona diabetul zaharat

Medicul dumneavoastră vă poate ajuta să învățați elementele de bază ale îngrijirii în cazul diabetului și vă poate oferi asistență pe parcurs. Mai departe, aflați tot ce puteți despre diabetul zaharat. Consumați mâncare sănătoasă și faceți activitatea fizică parte din rutina zilnică. Mențineți o greutate optimă.

Monitorizați-vă zahărul din sânge și urmați instrucțiunile medicului pentru menținerea nivelului de zahăr din sânge în limitele dorite. Luați medicamentele conform indicațiilor medicului dumneavoastră și adresați-vă acestuia pentru ajutor atunci când aveți nevoie.

Nu fumați

Fumatul crește riscul de apariție a diabetului zaharat și riscul apariției unor complicații de diabet zaharat, inclusiv:

1. Scăderea fluxului de sânge în picioare, care poate duce la infecții, ulcere și posibila amputare
  2. Boală de inimă
  3. Boala oculară, care poate duce la orbire
  4. Leziuni ale nervilor
  5. Boala renală
  6. Moarte prematură

Solicitați sprijinul medicului în vederea renunțării la fumat.

Mențineți sub control tensiunea arterială și colesterolul

La fel ca diabetul zaharat, tensiunea arterială crescută vă poate afecta vasele de sânge. De asemenea, colesterolul ridicat este o preocupare, deoarece deteriorarea vaselor de sânge este deseori mai rapidă atunci când aveți diabet. Aceste condiții pot duce la un atac de cord, accident vascular cerebral sau alte afecțiuni care pun viața în pericol.

Alimentația sănătoasă, cu un conținut redus de grăsimi și exercițiile fizice efectuate în mod regulat poate duce la controlul hipertensiunii arteriale și a colesterolului.

Planificați controale periodice

Programați două până la patru controale medicale pentru diabet pe an, în plus față de examinările anuale fizice și de rutină. Astfel, pot diagnosticate eventualele complicații legate de diabet - inclusiv semne de afectare a rinichilor, leziuni ale nervilor și boli de inimă.

Medicul oftalmolog va verifica existența semnelor de deteriorare a retinei, cataracta și glaucomul.

Aveți grijă de dinți

Diabetul vă poate lăsa predispus la infecții ale gingiilor. Periați-vă dinții cel puțin de două ori pe zi cu o pastă de dinți cu fluor, folosiți ața dentară o dată pe zi și programați controalele dentare cel puțin de două ori pe an. Apelați la medicul dentist dacă gingiile dvs. sângerează sau sunt roșii sau umflate.

Fiți atenți la picioarele voastre

Valoarea crescută a zahărului din sânge poate reduce fluxul sanguin și poate deteriora nervii din picioare. Diabetul poate duce la durere, furnicături sau pierderea senzației tactile în picioare. Adresați-vă medicului dumneavoastră dacă aveți o problemă la nivelul piciorului care nu începe să se vindece în câteva zile. Dacă aveți un ulcer de picior - sindromul deschis - consultați imediat medicul. Nu plecați desculți, în interior sau în aer liber.

Reduceți consumul de alcool

Alcoolul poate determina scăderea sau scăderea nivelului de zahăr din sânge, în funcție de cât de mult consumați.

Luați în serios stresul

Dacă sunteți stresat, este ușor să vă neglijați rutina obișnuită de îngrijire a diabetului. Pentru a vă controla stresul, setați limite. Prioritizați-vă sarcinile. Învățați tehnici de relaxare. Odihniti-vă suficient și, mai presus de toate, păstrați o atitudine pozitivă. Tratamentul diabetului stă în puterea dumneavoastră și nu se opune unei vieți active și sănătoase.