Hepatita B

Hepatita B este o infecție hepatică gravă cauzată de virusul hepatitei B (VHB). Pentru unii oameni, infecția cu hepatită B poate deveni cronică, ceea ce înseamnă că durează mai mult de șase luni.

Având hepatită cronică B crește riscul de apariție a insuficienței hepatice, a cancerului de ficat sau a cirozei - o afecțiune care afectează definitiv ficatul. Majoritatea adulților cu hepatită B se recuperează pe deplin, chiar dacă semnele și simptomele lor sunt severe. Copiii au o probabilitate mai mare de a dezvolta o infecție cronică (de lungă durată) a hepatitei B. Un vaccin poate preveni hepatita B, dar nu există niciun tratament dacă aveți această afecțiune. Dacă sunteți infectat, luarea anumitor măsuri de precauție poate ajuta la prevenirea răspândirii virusului la alte persoane.

Semnele și simptomele hepatitei B variază de la ușoare la severe. De obicei, acestea apar aproximativ după o lună până la patru luni după infectare, deși uneori le-ați putea vedea mai devreme de două săptămâni după infectare. Unii oameni, de obicei copii mici, pot să nu aibă simptome.

Semnele și simptomele hepatitei B pot include:

- Durere abdominală

- Urină întunecată

- Febră

- Dureri articulare

- Pierderea poftei de mâncare

- Greață și vărsături

- Slăbiciune și oboseală

- Îngălbenirea pielii și a albului ochilor (icter)

Principalele modalități de transmitere ale infectiei cu VHB sunt:

- contactul cu sangele infectat,

- contactul sexual neprotejat

- transmiterea verticala, de la mama la fat, care, in cele mai multe cazuri duce la hepatita cronica.

Virusul nu se transmite prin imbrățișări, strangere de mana, folosirea in comun a tacamurilor si paharelor, prin stranut sau tuse, daca nu exista contact direct cu sangele infectat. Perioada de incubare a virusului este in medie de 75 de zile, dar poate varia intre 30 si 180 de zile. In aceasta perioada, virusul poate fi depistat in sange, chiar la 30-60 de zile dupa infectare. In cazul infectarii accidentale cu virusul hepatitei B se recomanda vaccinarea imediata, in maxim 12 ore de la contactul infectant.

Majoritatea cazurilor de infectie cu virus B, in special cele depistate in faza acuta, se vindeca in cel mult 6 luni de la infectare, organismul creând anticorpi anti hepatita B, care raman toata viata in organism intr-un titru protector fata de viitoarele contacte cu virusul B. In cazul in care virusul nu a fost eliminat in cele 6 luni, se stabileste diagnosticul de hepatita B cronica.

Analizele efectuate in cadrul laboratorului nostru pentru depistarea si monitorizarea virusului hepatititic B sunt:

1. HBs (ELISA)
  2. HBs (ELFA)
  3. HBe
  4. anti HBs
  5. anti HBc - IgM
  6. anti HBc - Totali
  7. anti HBe ADN Viral Hepatita B

Dacă știți că ați fost expus la hepatita B, adresați-vă imediat medicului dumneavoastră. Un tratament preventiv poate reduce riscul de infecție dacă primiți tratamentul în decurs de 24 de ore de la expunerea la virus.