Hepatita C

Hepatita C este o infecție virală care determină inflamarea ficatului, uneori ducând la afectarea gravă a acestuia. Virusul hepatitei C (VHC) se răspândește prin sânge contaminat.

Până de curând, tratamentul împotriva hepatitei C necesita injecții săptămânale și medicamente pe cale orală, adesea incompatibile cu alte probleme de sănătate sau cu efecte secundare negative.

Astăzi, hepatita C cronică este de obicei curabilă cu medicamente pe cale orală, administrate zilnic timp de două până la șase luni. Totuși, aproximativ jumătate dintre persoanele cu VHC nu știu că sunt infectate, în principal pentru că nu au simptome, uneori luând decenii pentru ca acestea să apară.

Infecția pe termen lung cu virusul hepatitei C este cunoscută sub numele de hepatita cronică C. Hepatita cronică C este, de obicei, o infecție "tăcută" mulți ani, până când virusul afectează ficatul suficient pentru a provoca semnele și simptomele bolii hepatice. Printre aceste semne și simptome se numără:

- Sângerarea ușoară

- Oboseală

- Apetit slab

- Decolorarea în galben a pielii și a ochilor (icter)

- Culoare închisă a urinei

- Piele iritată

- Creșterea fluidului în abdomen (ascita)

- Umflarea picioarelor

- Pierdere în greutate

- Confuzia, somnolența și discursul neclar (encefalopatia hepatică)

Fiecare infecție cronică a virusului hepatitei C începe cu o fază acută. Hepatita C acută este de obicei nediagnosticată, deoarece rareori cauzează simptome. Atunci când semnele și simptomele sunt prezente, ele pot include icter, împreună cu oboseală, greață, febră și dureri musculare. Simptomele acute apar de la o lună până la trei luni după expunerea la virus.

Infecția cu hepatită acută C nu devine întotdeauna cronică. Unii oameni elimină VHC din corpul lor după faza acută. Totodată, hepatita C acută răspunde bine și la terapia antivirală.

Riscul de infecție cu virusul hepatitei C crește în cazul persoanelor cu HIV, a celor ce au primit tratamente de hemodializă pentru o perioadă lungă de timp, a copiilor a căror mamă este infectată în momentul nașterii cu VHC sau in cazul efectuării de tatuaje cu echipamente nesterile.

In cadrul laboratorului nostru se efectuează analize pentru depistarea și monitorizarea virusurilor hepatitici A, B, C, D, E. Analizele efectuate pentru hepatita C sunt:

1. anti HCV (ELISA)
  2. anti HCV (ELFA)
  3. Genotipare HCV (hepatita C)
  4. ARN Viral Hepatita C