Menu

IASI: 0232 206 180 | 0752 245 226

BRAILA: 0339 110 802 | 0745 399 196

Igiena somnului

Obiceiurile de somn pot avea un efect important asupra stării generale de sănătate.

Ajustarea câtorva dintre obiceiurile asociate folosirii dispozitivelor electronice – telefon, tabletă sau laptop - poate ajuta la îmbunătățirea somnului:

  1. Încarca-ți telefonul ori tableta cât mai departe de pat. Bonus: distanța te poate ajuta să te simți mai puțin copleșit în general;
  2. Redu intensitatea luminii ecranului: lumina albastra strălucitoare a majorității dispozitivelor electronice perturbă ritmul tău circadian și producția de melatonină, benefică pentru un somn odihnitor;
  3. Alarmele nu sunt doar pentru trezire: poți seta o alarmă înainte de culcare, care să îți amintească că e timpul să te pregătești de somn;
  4. În cazul în care dorești să renunți la obiceiul de a zăbovi la culcare pe telefon, citind e-mail-uri sau intrând pe rețelele de socializare, poți instala aplicații prin care îți restricționezi singur accesul, pentru un anunmit interval orar, la acele activități;
  5. Pune telefonul pe modul “silențios” sau „avion” atunci când dormi, pentru a nu mai fi deranjat de notificări diverse.

În plus, poți pune în aplicare cele 5 sfaturi pentru un somn mai bun. Un somn odihnitor îți dorim!

 

▲ SUS