Menu

IASI: 0232 206 180 | 0752 245 226

BRAILA: 0339 110 802 | 0745 399 196

Mersul pe jos: mai suplu, mai sănătos

Activitatea fizică nu trebuie să fie complicată. Ceva simplu precum o plimbare zilnică vă poate ajuta să trăiți o viață mai sănătoasă.

Mersul pe jos în mod regulat vă poate ajuta să:

- Mențineți o greutate sănătoasă

- Preveniți sau gestionați diferite afecțiuni, inclusiv boli de inimă, hipertensiune arterială și diabet de tip 2

- Întăriți oasele și mușchii

- Îmbunătăți starea de spirit

- Îmbunătățiți echilibrul și coordonarea

Cu cât mai repede, mai departe și mai frecvent mergeți, cu atât beneficiile sunt mai mari.

Transformarea plimbării normale într-una cu pas de fitness necesită o postură corectă și mișcări conștiente. La modul ideal, iată cum veți arăta când mergeți:

- Capul este sus, privirea inainte, nu spre pământ;

- Gâtul, umerii și spatele sunt relaxate, nu rigide;

- Vă mișcați liber brațele;

- Mușchii stomacului sunt ușor contractați, iar spatele este drept, nu arcuit înainte sau înapoi;

- Mergeți ușor, atingând cu talpa pământul de la călcâi spre vârfuri.

Pentru majoritatea adulților sănătoși, recomandarea este de cel puțin 150 de minute de activitate aerobică moderată sau 75 de minute de activitate aerobică viguroasă sau o combinație echivalentă de activitate aerobă moderată și viguroasă, în decurs de o săptămână.

Asimilarea obiceiului de mers pe jos presupune angajament și menținerea motivației. Puteți începe cu un obiectiv simplu, precum "Dimineața, voi parcurge ultimii 500 de metri către serviciu pe jos." Când plimbarea pe o durată de 5-10 minute devine obișnuință, setați un nou obiectiv, cum ar fi "Voi merge 20 de minute după terminarea serviciului".

Faceți mersul pe jos plăcut. Dacă nu vă place să mergeți singur, cereți unui prieten sau unui vecin să vi se alăture. Poate doriți să ascultați muzică în timp ce mergeți. Totodată, planificați mai multe rute pentru varietate.

La final de săptămână ori în concediu, petreceți timpul în aer liber, cu plimbări de descoperire a noi locuri ori de câte ori aveți ocazia.

Odată ce ați făcut primul pas, sunteți pe drumul cel bun spre o destinație importantă - o sănătate mai bună.

Altele din această categorie: « Practica fericirii Ce este coprocitograma? »
▲ SUS