Pneumonia și plămânii

Pneumonia este o infecție care inflamează sacii cu aer dintr-unul sau ambii plămâni.

Săculețele cu aer se pot umple cu lichid sau puroi, provocând tuse cu flegmă sau puroi, febră, frisoane și dificultăți de respirație. O varietate de microorganisme, inclusiv bacterii, virusuri și ciuperci, pot provoca pneumonia.

Ca gravitate, pneumonia poate varia de la ușoară la cea care pune viața în pericol. Problemele apar de regulă în cazul sugarilor și copiilor mici, a persoanelor cu vârsta peste 65 de ani și a persoanelor cu probleme de sănătate sau sistem imunitar slăbit.

Semnele și simptomele pneumoniei variază de la ușoare la severe, în funcție de factori precum tipul de germen care cauzează infecția, vârsta și starea generală de sănătate. Semnele și simptomele ușoare sunt adesea similare cu cele ale unei răceli sau ale unei gripe, dar acestea durează mai mult.

Semnele și simptomele pneumoniei pot include:

1. Dureri toracice atunci când respirați sau tușiți
  2. Confuzie (la adulți în vârstă de 65 de ani și peste)
  3. Tuse, care poate produce flegmă
  4. Oboseală
  5. Febră, transpirație și frisoane
  6. Temperatura mai scăzută decât cea normală a corpului (la adulții cu vârsta mai mare de 65 de ani și persoanele cu sisteme imunitare slabe)
  7. Greață, vărsături sau diaree
  8. Dificultăți de respirație

Este posibil ca nou-născuții și sugarii să nu prezinte nici un semn al infecției sau pot avea vărsături, febră și tuse. De asemenea, pot fi agitați sau obosiți și fără energie, ori pot avea dificultăți de respirație și de alimentare.

Adresați-vă medicului dumneavoastră dacă aveți dificultăți de respirație, durere în piept, febră persistentă de peste 39 grade C sau tuse persistentă.

Este deosebit de important ca persoanele din aceste grupuri cu risc crescut să vadă un medic:

- Adulți mai în vârstă de 65 de ani

- Copii mai mici de 2 ani cu semne și simptome

- Persoanele cu o stare de sănătate precară sau cu un sistem imunitar slăbit

- Persoanele care primesc chimioterapie sau care iau medicamente care suprimă sistemul imunitar

Pentru unii adulți mai în vârstă și pentru persoane cu insuficiență cardiacă sau probleme pulmonare cronice, pneumonia poate deveni rapid o afecțiune care pune viața în pericol.

Pentru stabilirea diagnosticului de pneumonie, este necesară o serie de investigații, printre care se numără și analizele de laborator. În cadrul Laboratorului Praxis se efectuează analize precum testul QuantiFERON-TB Gold Plus, anticorpi anti Mycoplasma pneumoniae IgA, IgG, IgM, examenul microbiologic al sputei. Detalii suplimentare la telefon 0232 206 180.