Menu

IASI: 0232 206 180 | 0752 245 226

BRAILA: 0339 110 802 | 0745 399 196

Top 3 alimente generatoare de stres

Un termen limită pentru un proiect la serviciu. Vizita unor rude. Mutarea într-un oraș nou. Indiferent de stadiul actual al vieții, cu toții avem parte de stres în mod regulat. Și în timp ce unele forme de stres ne pot inspira să facem o schimbare în viața noastră sau ne oferă imboldul de care avem nevoie pentru a obține ceva – stresul prelungit este în detrimentul sănătății noastre.

Starea constantă de stres declanșează o serie de răspunsuri fiziologice, inclusiv o creștere a nivelului de cortizol din organism. Pe o perioadă lungă de timp, acest nivel crescut de cortizol poate duce la probleme de sănătate, precum creșterea în greutate, apariția inflamațiilor (cauza principală a majorității bolilor) și creșterea nivelului de zahăr din sânge. Stresul cronic este, de asemenea, una din cauzele oboselii suprarenale, o afecțiune ce apare atunci când organismul și glandele suprarenale se străduiesc să răspundă cerințelor factorilor de stres extern și pot duce la simptome cum ar fi depresia, inflamațiile și lipsa concentrării.

Realitatea este că nu doar situațiile dure generează stres; anumite alimente pot avea același impact negativ asupra organismului. Pentru reducerea nivelului de stres și scăderea riscului de îmbolnăvire, este înțelept ca următoarele alimente să fie evitate:

1. Zahărul

Pentru a reduce stresul, zahărul este unul dintre primele ingrediente care trebuie eliminate din alimentația de zi cu zi. Când suntem stresați corpul eliberează mai mult cortizol, un hormon care ne ajută să gestionăm atât stresul, cât și nivelul zahărului din sânge. Acest lucru se datorează faptului că atunci când mâncăm alimente zaharoase, nivelul zahărului din sânge crește, iar organismul trebuie să elibereze mai mult cortizol pentru a echilibra zahărul din sânge. Problema este ca un nivel crescut de cortizol poate provoca, de asemenea, probleme de somn, scăderea răspunsului imun, dureri de cap și poftă de mâncare nesănătoasă. În plus, fluctuațiile rapide ale nivelului zahărului din sânge are efecte similare cu stresul, incluzând anxietatea și teama.

Prin eliminarea produselor de patiserie cum ar fi prăjiturile și tartele, se menține stabilitatea zahărului în sânge, ceea ce înseamnă mai puține schimbări de dispoziție, stres redus și un organism mai fericit.

2. Îndulcitorii artificiali

Zaharul în sine este un produs destul de nesănătos. Adesea, produsele alimentare nu sunt îndulcite cu zahăr, ci cu îndulcitori artificiali. Acești îndulcitori artificiali pot duce la probleme de sănătate, cum ar fi durerile de cap, bolile metabolice și bolile cardiovasculare. Dar ele pot duce, de asemenea, la o dependență la alimentele zaharoase prin reeducarea papilelor gustative, ceea ce generează căutarea de alimente și mai dulci (în mare măsură nesănătoase).

În plus, îndulcitorii artificiali au efecte secundare care pot duce la stres. Aspartamul, de exemplu, ce se găsește în mai mult de 6.000 de alimente și băuturi și în 500 de medicamente eliberate pe bază de rețetă și fără prescripție medicală, provoacă migrene, tulburări de dispoziție și episoade maniacale.

3. Alcoolul

Un pahar de vin te poate ajuta să te simți mai relaxat după o zi intensă, dar servirea unei cantități mai mari adaugă de fapt mai multă stres în viața ta. Explicația: consumul de alcool poate crește producția de hormoni care te va face să te simți anxios și mai stresat decât înainte de a începe să ... te îmbeți. De asemenea, poate crește tensiunea arterială și ritmul cardiac și poate declanșa aceleași simptome asemănătoare stresului în organism. O mulțime de băuturi alcoolice sunt, de asemenea, îndulcite cu zahăr, ceea ce înseamnă că veți obține o dublă doză de stres.

În plus, alcoolul tulbură tiparele de somn, astfel încât, în timp ce s-ar putea să adormi mai ușor decât de obicei, nu vei obține somnul profund necesar pentru a te simți revigorat. Rezultatul este o dimineață în care te vei simți extenuat și mai stresat.

▲ SUS